Frakt
Vi i Pangea bruker Posten sine tjenester
Pakke i postkassen:59 kr
Pakke til hentested: 59 kr
Pakke levert hjem: 299 kr
Du er selv ansvarlig for å velge riktig alternativ. Hvis pakken ikke passer i din postkasse må du velge til hentested. Har du kjøpt mange ting som utgjør stort volum bør du velge til hentested. Vi etterfakturerer et gebyr dersom varene dine er for store for din postkasse og pakken må bli levert til hentested. Her bruker vi Postens satser og fakturer faktisk kostnad. Det er også Postens rutiner ved levering til postkasse som gjelder.
I sjeldne tilfeller skjer det tyveri fra postkassen. Dersom uhellet er et faktum er du selv ansvarlig for dette. Her gjelder Postens retninglinjer og vi som liten bedrift kan ikke stå ansvarlig for tyveri fra din postkasse. Vil du ha varene forsikret må du dermed velge "Pakke til hentested"
Vi prøver så godt vi kan å sende ut pakkene samme dag som de bestiller og dagen etter. I travle perioder kan det hende at det tar 1-3 dager lenger. November og Desember kan du forvente noe lenger behandlingstid.
Dersom du skulle ombestemme deg og ville avbestille ordren deres før den er pakket og sendt ønsker vi å gjøre dette så smidig om mulig. Dersom vår lagerpartner ikke har startet plukk og pakk kansellerer vi ordren i sin helhet. Ta kontakt med oss snarest, så finner vi en løsning. Angreretten vil selvsagt gjelde uansett.
Når varene har forlatt vårt lager, går leveringsansvaret over til Posten, som leverer din bestilling innen angitt tid. Pangea kan ikke gi noen leveringsgaranti for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varene er fremme hos deg kan bli lengre enn det som er angitt som normalt for den valgte fraktmetoden, dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse.
Når vi har sendt bestillingen din, vil du motta en leveringsbekreftelse med et pakkenummer eller en sporingslenke til e-postadressen din. Bruk pakkenummeret eller sporingslenken til å spore leveransen.
Det er du som kunde som er ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse. Eventuelt gebyr Posten tar for korrigering av adresse vil bli etterfakturert kunden.
Frakt ved retur eller bruk av angrerett betales og organiseres av kunden. Ved reklamasjon er Pangea ansvarlig for returfraktkostnaden når reklamasjonen er godkjent og etter avtale. Du som kunde er ansvarlig for emballasjen og at produktet er pakket korrekt.